חפש בבלוג זה

יום ראשון, 26 ביוני 2011

מעורבות קהילתית כחלק ממיתוג העסק

נשמע לכם גדול מידי ובטח אתם שואלים "מוערבות קהילתית מדוע?", האם אני עסק או מתנ"ס ?חברים יקרים לא, אתם לא מתנ"ס ולא חברה ציבורית אבל אתם כן עסק ציבורי.
בעל עסק הפותח חנות או מפעל או תחנת שרות הופך ליהיות עסק ציבורי משום שאינכם מכוונים לאנשים מסויימים שיבקרו בבית העסק שלכם ואין לכם שליטה על מי שיבקר על כן אתם עובדים עם ציבור וככאלו אתם עסק ציבורי.בכל זאת מדוע עסק צריך שתיהיה לו מעורבות קהילתית ?, מכמה סיבות האחת - חשוב לנהל דיאלוג כלשהו עם הקהילה הקרובה אליכם שהם בעצם לקוחותיכם ולא להיסתפק בפרסום חד צדדי וביחס אישי וטוב לבאים אליכם. מעורבות קהילתית כוונתי היא שתיצרו דבר מה ייחודי מטעם העסק שלכם, דוגמא : עסק אשר עוסק בתחום אופניים יתרום כמה זוגות למרכז טיפולי באזורכם ויטרח לפרסום זאת במקומון או באופן עצמי באמצעות עלון שתחלקו אותו בתיבות ,במקומון נסחו כתבה אודות מעשיכם , נסו לשמות על אובייקטיביות עד כמה שניתן ולבסוף חיתמו בקטן אל שם העסק שעשה פעילות זאת.
דוגמא נוספת לאותו עסק :ארגנו מסע אופניים שכונתי או אזורי בעירכם ,ספרו על המסע ועל תועלתו ,ציינו שיהיו מקומות ראשונים וכו',סיקרו וצלמו ופרסמו בעיתון המקומי או באמצעות עלון פרטי. כמובן בדוגמא זו עליכם לעמול על מנת לדאוג לכך שתייהנה השתתפות רבתית שהגרעין שלו הם ל'וחותיכם.
כעת נשאלת השאלה - "מה יוצא לנו מזה ?" התשובה - הכל!!!
כלומר גם הרווחת תודעה,גם הגברתם את הערכיות שלכם בעיני הקהילה ובטח בקרב לקוחותיכם,גם הרווחתם עוד מתעניינים במוצרים שלכם ואני מאמין גם עיסקאות חדשות .
רבותי לכן על זה זה שווה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה